loading...

Parse news

بازدید : 98


در ایران به دلیل آب و هوای چهار فصل، عینک آفتابی از ملزومات هر شخصی است. در سال‌های اخیر و به دنبال گرایش افراد مختلف به استفاده از انواع عینک آفتابی، بعضی از فروشندگان این محصولات، به فروش و توزیع نوعی از عینک آفتابی ارزان قیمت دست زده‌اند. عینک‌هایی که نه تنها محافظ خوبی برای چشم‌های مصرف کننده در برابر اشعه مضر خورشید نیستند، بلکه خود مشکلات تازه‌ای را برای چشمان وی ایجاد خواهد نمود. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بررسی عینک های آفتابی ارزان قیمت

بسیاری از افراد به دلیل اینکه عینک‌های آفتابی با کیفیت، عینک‌هایی هستند که به طور معمول با قیمت های بالا به فروش می‌رسند و از آنجا که عینک‌های آفتابی ارزان قیمت، از نظر ویژگی‌های ظاهری دقیقا مشابه با عینک‌های اورجینال، طراحی شده‌اند، به استفاده از انواع عینک ارزان قیمت روی آورده‌اند. اما حقیقت امر این است که این ابزار تنها با الگوگیری ظاهری از نوع اورجینال عینک آفتابی ساخته شده‌اند و از نظر استاندارد و سطح کیفی و ایمنی محصول، با عینک آفتابی اصیل متفاوت و یا حتی در تعارض هستند. به صورت کلی دو نوع عینک آفتابی غیر اصل وجود دارد. اول عینک های آفتابی غیر اصل و غیر استاندارد و دوم عینک های آفتابی که اصل نیستند اما استاندارد های آفتابی در آن ها رعایت شده است. مورد اول برای چشم بسیار مضر بوده و مورد دوم به دلیل رعایت استاندارد ها و قیمت مناسب تر نسبت به عینک های اورجینال، گزینه مناسبی می باشد.

به طور کلی افراد  مختلف برای این از عینک آفتابی استفاده می‌کنند تا بتوانند از چشمان خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت نمایند. این در حالی است که عینک‌های آفتابی ارزان قیمت، به نحوی غیر استاندارد و غیر ایمن طراحی شده‌اند و نه تنها از اشعه UV خورشید جلوگیری نمی‌کنند بلکه ممکن است خود مضرات جدیدی را نیز به آن اضافه کنند.

شیشه‌های به کار رفته در تولید این محصولات تقلبی، به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست. از طرف دیگر زاویه‌های این عینک‌ها غیر استاندارد ساخته شده است. بسیاری از عینک‌های آفتابی ارزان قیمت به دست دلالان، از مسیرهای غیر قانونی و یا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. دلالان این محصولات، از این طریق می‌توانند پول‌های فراوانی را به جیب بزنند. آن‌ها با استفاده از ناآگاهی مصرف کنندگان و مشتریان، کالاهای نامرغوب و بی کیفیت خود را در اشکال متنوع و با ظاهر مشتری پسند به بازار عرضه می‌کنند. این عینک‌ها به طور معمول دارای برچسب‌هایی نظیر برچسب UV400 نیز هستند اما در حقیقت، این تنها ظاهر قضیه است. این عینک ها به دلیل اینکه دارای طلق دودی هستند، در ظاهر مقابل نور شدید آفتاب موثر هستند. اما این فقط ظاهر ماجرا است. زمانی که شما شدت بالای نور خورشید را از پشت این طلق های غیر استاندارد احساس نکنید، ناخود آگاه به نور خورشید بیشتر نگاه می کنید. در نتیجه حجم بالایی از اشعه UV بدون هیچ سایه و حفاظی وارد چشمان شما خواهد شد. این اشعه به سادگی به ساختار چشم شما آسیب وارد خواهد کرد و در کوتاه مدت دچار بیماری های چشمی خواهید شد. این همان دلیلی است که می گوییم استفاده نکردن از عینک آفتابی به مراتب بهتر از استفاده از عینک های آفتابی غیر استاندارد است.

علل ارزانی عینک‌های آفتابی غیر اصل

به طور معمول در ساخت عینک‌های آفتابی ارزان قیمت، به موارد ایمنی عینک و یا استاندارد بودن آن توجهی نمی‌شود. بنابراین از موادی در ساخت این محصولات استفاده می‌شود که بی کیفیت و ارزان قیمت هستند. همین عامل موجب می‌شود تا قیمت تمام شده این محصولات کاهش یابد. از طرف دیگر یکی از بخش‌های مهم عینک آفتابی، نوع و جنس عدسی به کار رفته در تولید آن است که خود به خود قیمت عینک را کاهش می‌دهد و یا آن را با افزایش مواجه می‌کند. جنس ضعیف بدنه عینک خود می تواند باعث خرابی زود هنگام آن شود.

در تولید عینک آفتابی ارزان  قیمت عدسی این محصولات، از مواد ضربه گیر و مقاوم به وجود نیامده است که این عامل خود می‌تواند باعث بروز اشکالاتی برای مصرف کننده شود. یکی از این مضرات این است که از آنجایی که این عینک‌ها ضربه گیری ندارند چنانچه ضربه‌ای به عینک وارد شود در اثر شکستگی عینک، ممکن است چشم مصرف کننده نیز آسیب ببیند و یا زخمی شود. همچنین به دلیل استفاده از طلق های غیر استاندارد، اشعه مضر خورشید به راحتی وارد چشم شده و آسیب جدی به آن وارد می کند.

مشکلات عینک‌های آفتابی ارزان قیمت

  1. عینک‌های آفتابی ارزان قیمت، ضد اشعه UV نیستند

عینک آفتابی مرغوب و با کیفیت باید ضد اشعه فرابنفش باشد. در حقیقت این عینک‌ها باید طوری ساخته شده باشند که بتوانند به طور صد در صد از چشم‌ها در برابر این اشعه‌ها محافظت کنند. چراکه تابش‌های مضر خورشید در مدت زمان طولانی موجب می‌شود تا آسیب‌هایی جدی به چشم‌ها وارد شود. اما عینک‌های آفتابی ارزان قیمت به هیچ عنوان دارای این قابلیت نیستند و نمی‌توانند از چشمان مصرف کننده در برابر اشعه‌های مضر خورشید حفاظت نمایند. در نتیجه علاوه بر آسیب به چشم، فرد با احساس اشتباه محافظت از چشم، بیشتر به خورشید و نور حاصل از بازتاب آن نگاه کرده و به صورت فزاینده این آسیب را بیشتر می کند.

  1. عینک‌های آفتابی ارزان قیمت از مواد بی کیفیت تولید شده‌اند

ممکن است بعضی از افراد برای اولین بار و پس از استفاده از عینک ارزان قیمت، احساس کنند دید کامل و واضحی دارند و یا احساس کنند هیچ گونه اختلالی در بینایی آن‌ها شکل نگرفته است. اما در حقیقت پس از استفاده طولانی مدت از این ابزار، دچار حالت‌هایی از قبیل خستگی چشم‌هایشان می‌شوند. در بعضی از موارد نیز ممکن است احساس سرگیجه برای مصرف کننده شکل بگیرد. چرا که کیفیت اپتیکی عدسی این عینک‌ها بسیار پایین‌تر از حد استاندارد لازم است. در حقیقت این اشکال از آنجا ناشی می‌شود که در ساخت عدسی این محصولات از مواد بی کیفیت استفاده شده است. در بسیاری از موارد دیده شده است که از طلق های نازک برای عدسی این عینک ها استفاده شده که نتیجه آن، دید مواج و غیر استاندارد است. از آنجایی که خروجی این عدسی های غیر استاندارد ممکن است تصویری تار باشد، چشم مدام در تلاش است تا با دید واضح، تصویر را اصلاح کند. این موضوع به شبکه چشم آسیب وارد کرده و فرد ممکن است باعث پیر چشمی زودهنگام شود.

چرا نباید عینک غیر استاندارد بخریم؟

در حقیقت هدف از خرید عینک آفتابی محافظت از چشم‌ها در برابر تابش‌های مضر خورشید است. بنابراین در خرید عینک آفتابی هیچ گاه نباید این هدف را فراموش نماییم تا از این طریق سلامت چشمان خود را تامین کنیم و در معرض خطرات تازه قرار ندهیم. عینک‌های اورجینال و استاندارد، دوام و استحکام بالایی دارند و عدسی و فریم این محصولات با عینک‌های تقلبی ارزان قیمت دارای تفاوت‌های فاحش است. مجموعه این عوامل موجب شده تا قیمت این محصولات نسبت به نوع تقلبی آن بالاتر باشد چراکه کیفیت آن مورد تایید کارشناسان مربوط واقع شده است. بنابراین یک بار هزینه کنید و نوعی از عینک آفتابی را خریداری نمایید که چندین سال می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. شما می توانید با خرید از بهترین عینک فروشی، محصولی استاندارد را با قیمتی مناسب تهیه نمایید تا دیگر نگران آسیب های احتمالی به چشمان خود نباشید.

رضا خزایی پنجشنبه 25 خرداد 1402 زمان : 12:44 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 348
  • بازدید سال : 1,901
  • بازدید کلی : 133,272
  • کدهای اختصاصی

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد